©koda Motorsport w Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostwach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    ©koda Motorsport w Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostwach

    ja trzymam sie zasady co 15tys lub co rok
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    ©koda Motorsport w Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostwach

    ©koda Motorsport (drużyna fabryczna) zamierza wziąć udział w kilku eliminacjach wchodzących w skład tegorocznych Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostw Czech. Drużynę reprezentować będzie jedna z fabrycznych załóg, Jan Kopecký i Petr Starý.


    Duet będzie można zobaczyć już podczas Wallachia Rally (impreza otwierająca Międzynarodowe Mistrzostwa Czech), który rozegrany zostanie w ostatni weekend marca. Startując fabryczną Fabią Super 2000 w specjalnej stylistyce retro, ©koda uczci swe historyczne osiągnięcia podczas Rajdu Monte Carlo oraz swą 110-letnią obecność w motorsporcie.



    Jan Kopecký ma ogromne doświadczenie w rywalizacji w Międzynarodowych Mistrzostwach Czech: w 2004 roku, prowadząc Fabię WRC zdobył tytuł Mistrza. Oprócz tego, wziął udział w licznych rajdach rozgrywanych w Czechach. Jednak w ostatnich latach, ze względu na to, że skoncentrował się na IRC, a także na włoskich mistrzostwach C.I.R., częstotliwość jego występów w Czechach zmalała. Jan Kopecký, jako członek drużyny ©koda Motorsport dwa minione lata z rzędu zajmował drugie miejsce w IRC, eliminacje tej serii pozostaną więc głównymi punktami w jego kalendarzu imprez na 2011 rok.

    Design samochodu, jaki Kopecky poprowadzi podczas Wallachia Rally, nawiązuje do legendarnej ©kody 130 RS, jednego z najbardziej udanych modeli rywalizujących w kategorii "Poniżej 1300 cm³". To samochód, dzięki któremu ©koda osiągnęła bardzo wiele, łącznie ze zwycięstwem i zajęciem drugiego miejsca w Rajdzie Monte Carlo rozegranym w 1977 roku.

    Komentarz

    • Skfarek
      RS
      • 2010
      • 4795
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Dobrze że pamiętają o korzeniach i do nich nawiązują :wink:
      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Mało kto wie, że układ przeniesienia napędu w Skodzie Fabii S2000 (i w "Pugu" 207 S2000) jest dość nietypowy. Z sekwencyjnej skrzyni biegów moment obrotowy trafia do przedniej i tylnej osi – połączone są one ze sobą… na sztywno, bez pośrednictwa mechanizmu różnicowego i bez możliwości rozłączenia (poza momentem użycia hamulca ręcznego).
        W klasie S2000 znajdziemy też modele wykorzystujące trzeci dyferencjał (np. Fiat Grande Punto S2000). Osiowe dyferencjały wyposażone są w blokady. Zgodnie z przepisami nie są one aktywne, ale mają mnóstwo ustawień – możliwych do przygotowania przed rajdem lub do zmiany podczas przerwy serwisowej.

        Układ "na sztywno" wcale nie jest awaryjny, wymaga tylko przestrzegania zaleceń serwisowych (np wymiana wszystkich półosi co 1200 km "oesowych"), zapewnia natomiast rewelacyjną trakcję na luźnych nawierzchniach, spore oszczędności na masie :?

        filmik o pracy mechaników przy Fabii S2000.. Wymiana silnika z powodu podejrzenia pogiętego zaworu: http://www.youtube.com/watch?v=2U67r...0E6959C72D0B13
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        Pracuję...